SAT KOMANDOLAR YENİPAZAR´DA

Başlarında Emekli Sat Komandaların bulunduğu Büyük Ayı Doğa ve Macera Sporları´nın elemanları Yenipazar Harmankaya Kanyonu´nu geçti.

Başlarında Emekli Sat Komandaların bulunduğu Büyük Ayı Doğa ve Macera Sporları´nın elemanları, Yenipazar´ın doğal güzelliklerini keşfedip, Suuçtu Şelalesi´nden ipli iniş yaptıktan sonra Yenipazar Harmankaya Kanyonu´nu geçti.

Geçtiğimiz günlerde, daha önce defalarca Yenipazar Kanyonu´nu geçmek için Yenipazar´a gelen ve merkezi Eskişhir´de bulunan Büyük Ayı Doğa ve Macera Sporları gurubu, bu kez emekli Sat Komandoları´nın çocukları için geldiler. Gurup, Zafer Mahallesi Lise Caddesi´ndeki Fikri Ünal´ın çicekler içindeki bahçesinde, Fadime Ünal´ın yaptığı sıcak Yenipazar Gözlemesi ve ayran ikramından  sonra  Önce Suuçtu Şelalesi´nde ipli iniş yaptılar. Tüm agurup üyelerinin şelaleden aşağı iplerle inmesi planlanırken, ilk inen gurubun lideri Emekli Sat Komando Hakan Çalışkan, inerken doğal dokuya zarar verildiği gerekçesiyl ipli iniş iptal edildi. Daha sonra Yenipazar Süzmen Göletini ziyaret ettiler. Göleti çok beğenen Büyük Ayı, kurban bayramında yeniden gelerek gölette kamp kurup kanolarla etkinlik yapmaya karar verdiler.

Gelin bundan sonrasını Büyük Ayı Doğa ve Macera Sporları´ndan  Hakan Çalışkan ve Hüseyin Dönmezoğlu´nun raporundan okuyalım:

BÜYÜK AYI

DOĞA VE MACERA SPORLARI

BÜYÜK AYI Doğa ve Macera Sporları olarak, 15-16 Ağustos tarihlerinde, Bilecik´e bağlı Yenipazar İlçesi´ndeydik. Yenipazar; Eskişehir´e 65, Bursa´ya 200, İstanbul´a 240, Ankara´ya 320 km. uzaklıkta, yaklaşık 1200 nüfuslu şirin bir ilçe. İlçede bulunan Yenipazar Harmankaya Kanyonu ve Süzmen Göleti, yemyeşil çam ormanlarının arasında masmavi bir cennet gibi. Ayrıca sonbahara kadar, yaklaşık 35 metre yükseklikten akan Suuçtu Şelalesi ve orman içindeki doğal yürüyüş parkurları mutlaka görülmesi gereken tabiat güzellikleri olarak sayılabilir.

Biz de başlangıçta Harmankaya Kanyon geçişi olarak planladığımız faaliyetimize, Yenipazar sevdalısı aynı zamanda Yenipazar´ın Sesi Gazetesi sahibi ve yazarı Sayın Ergün ÖZMEN Bey´in bizi arayarak bilgilendirmesi sayesinde, bu güzellikleri de ekleyerek, daha renkli bir hale getirmeye karar verdik.

Bu etkinliğimizde emekli olmuş 3 yaşlı J (Ben hariç)  SAT Komando ve onların çocukları ile beraberdik. Çanakkale´den 4, İstanbul´dan 4 ve Eskişehir´den 3 kişi olmak üzere toplam 11 kişiydik.

Salı günü saat 13.00´da Yenipazar ilçe meydanında bulunan bir kahvede buluştuk. Bizi Ergün Bey´in yeğeni ve Yenipazar´ın Sesi Gazetesi muhabiri, Özlem Özmen Hanım karşıladı. Bir süre sonra Yenipazar Belediye Başkanı Sayın İlhan ÖZDEN ve yardımcısı Hicran KILIÇARSLAN Hanım bizlere katıldılar ve bölge hakkında bilgilendirme yaptılar. Ayrıca sayın başkan ve Hicran Hanım, Harmankaya Kanyonu girişinde bulunan ve gece kamp yapacağımız, mesire alanının hazırlanması ve Kanyon çıkışından tekrar kamp alanına dönebilmemiz için araç tahsisi konusunda bizlere çok yardımcı oldular. Kendilerine çok teşekkür ediyoruz.

Sohbetin ardından Özlem Özmen hanımın rehberliğinde, Fikri Amca ve Fadime Teyzeleri ziyarete gittik? Fikri Amca (ÜNAL) ve Fadime (ÜNAL) Teyze 2012´de Almanya´dan dönen, Yenipazarlı bir çift. Çocukları halen yurt dışında. Kışın Eskişehir´de yazları ise Yenipazar´daki evlerinde yaşıyor, harika sebze ve meyveler yetiştiriyorlar. Yenipazar´daki evlerini çok güzel ve sıcak bir mekâna dönüştürmüşler. Ama evden daha sıcak ve samimi olan Fikri Amca ve Fadime Teyzenin kendileri. Bizleri sımsıcak gülüşleri ve kucaklamaları ile karşıladılar. . Siz istediğiniz kadar soğuk olun, onların sıcaklığı ve samimiyeti sizin içinizi ısıtıyor, kendine çekiyor.

Sonrasında, her şeyi kendi bahçelerinde yetiştirdikleri ürünlerle hazırlanmış muhteşem bir sofra bizi bekliyordu. Neler yedik içtik anlatmayacağım, ağzınız sulanır.  Fikri Amca ve Fadime Teyze çocuklarının da desteklemesi ile evlerini pansiyon olarak işletmeyi düşünüyorlar? Bence bunu mutlaka yapmalılar. Onların maddi ve manevi anlamda buna hiç ihtiyaçları yok ve kendi başlarına da şirin evlerinde ve dünyalarında gayet mutlu yaşıyorlar. Ama bizim onlara ve onlar gibi işletmecilere, Türkiye´nin çağdaş ve aydınlık yüzü, Fikri Amcalara ve Fadime Teyzeler ihtiyacımız var. Onların yanında kendinizi yabancı bir yerde değil, kendi evinizde gibi hissediyorsunuz. Umarım en kısa zamanda pansiyonlarını açarlar ki açmasalar da biz orada olacağız. Bizleri karşılık beklemeden ağırlayan ve mutluluklarını paylaşan Fikri amcaya ve Fadime Teyzeye çok teşekkür ediyoruz, iyi ki varsınız.

Bu sıcak ortamdan sonra araçlarımızla Suuçtu Şelalesini görmeye ve mümkünse şelaleden iple inmeye gittik. Şelale karşıdan görür görmez sizi büyülüyor. Soğuk sular yaklaşık 35 metre yüksekten ve yemyeşil bitkilerin arasından, turkuaz rengi bir göle dökülüyor. (Maalesef gölün etrafında ve şelalenin üst tarafındaki alanda piknikçilerin izlerini bolca görebiliyorsunuz.)

Şelaleden iple inmek için gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra, kontrol amacıyla bir iniş yaptık. Aslında tüm ekibi şelaleden indirmeyi düşünüyorduk ancak bunun şelaledeki doğal yapıya zarar vereceğini gördükten sonra bu planımızdan vaz geçtik ve ekibi şelalenin altındaki gölde ve aynı gölün yaklaşık 300 metre altında bulunan, ikinci ve en az onun kadar güzel ve daha alçak bir şelalenin bulunduğu gölde serinletmeye karar verdik.

Sıcaktan bunalan bedenlerimizi serinlettikten sonra, toplandık ve kamp alanımıza gitmeden önce yemyeşil ormanların arasında nazar boncuğu gibi duran Süzmen göletini görmeye gittik. Görür görmezde en kısa zamanda burada bir etkinlik düzenlemeye karar verdik. Kanolarımızla ve çadırlarımızla yakında burada olacağız.

Kampa giderken tekrar ilçe merkezine uğradık ve Cumhuriyetin 10. Yılında ilçe meydanına dikilen ve Cumhuriyet ile özdeşleştirilen anıt taşı ziyaret ettik, fotoğraflar çektirdik.  Yaklaşık 100 yıldır burada duran bu anıt taş, inanıyoruz ki, Cumhuriyet ile birlikte, sonsuza kadar burada kalmaya devam edecek.

Sonrasında araçlarımızla kanyon girişindeki, Milli Parklar tarafından yapılan kamp alanına gittik. Önceki ziyaretlerimizde bir işletmecisi bulunan tesis maalesef şuanda işletilmiyordu. Ancak belediyenin imkânları ve çalışmaları ile bakımı yine de sağlanmaya çalışılıyor. Bizim ziyaretimiz için su depoları doldurulmuş ve elektrikler açılmıştı. Bu konuda Sayın Belediye Başkanı, kanyona ziyarete gelen tüm profesyonel kanyon ekiplerine her türlü desteği veriyor ve vermeye devam edeceklerini de ifade ediyorlar. Umarım bu tesis de en kısa zamanda, kanyon turizmine hizmet edecek şekilde uygun bir işletmeciye kavuşur. Kanyon girişinin kontrolü ve geçişlerin emniyetli ve güven içinde yapılabilmesi için bu çok gerekli.

Yenipazar´ın konukseverliği ve sıcak insanları kamp alanında da bizi yalnız bırakmadılar. Değirmencioğlu Eczanesi sahipleri Ersoy Değirmenci Bey ve değerli eşi Setenay Hanım bizi ziyarete geldiler, gecemize renk kattılar. Özellikle Setenay hanımın akordeonu ile çaldığı Çerkez ezgileri gecemizin çok daha keyifli ve güzel geçmesini sağladı, kendilerine çok teşekkür ediyoruz. Setenay Hanıma birlikte Kanyonu geçme sözümüz var, unutmayacağız.

Gece yıldızların altında ve tertemiz havada uyduktan ve sabah kuş sesleri arasında uyandıktan sonra kahvaltımızı yaptık ve geçiş için hazırlandık.  Özellikle meteorolojik durumu öğrenebilmek çok önemliydi ve sabah saatlerinde bulunduğumuz bölge tamamen kapalıydı. Kanyon içinde olmasa bile, yakın bölgede yağabilecek şiddetli bir yağış, kanyon içindeki suyun aniden yükselmesine yol açarak, hayati risk yaratabilirdi. Meteoroloji İstanbul ve Sakarya bölgesinde yağış verirken Bilecik bulutlu gözüküyordu. Durumu değerlendirdikten sonra, kanyona girmeye karar verdik. Havadan dolayı kanyona giremeseydik biz de gelen ekipte buradan çok üzgün ayrılacaktık.

Saat 10.05´de 11 kişi olarak, TDF ( Türkiye Dağcılık Federasyonu) eğitmeni Hüseyin DÖNMEZOĞLU liderliğinde kanyona girdik.

Kanyon içinde 2 adet 20 metre civarı ip inişi ve 2 adet de kısa ip inişi gerçekleştirdik. Ayrıca 2 adet sabit ip hattından emniyetli geçiş yaptık. Birçok kez çok yüksek olmayan yerlerden suya atlayışlar yaptık. Hepsinden önemlisi ilk defa bu deneyimi yaşayan katılımcılarla, muhteşem bir görsel keyif yaşarken, her hangi bir kaza ya da olumsuzluk yaşamadan, 5,5 saat sonra, saat 15.35´de, kanyondan çıktık. (Anlatılmaz yaşanır)

Çıkışta bizi Yenipazar Belediyesi´nin gönderdiği minibüs bekliyordu. Üzerimizdeki kanyon kıyafetlerinin ıslak olmasını önemsemeden bizi araca alan şoförümüze ayrıca teşekkür ederiz. Yaklaşık 30 dakikalık bir yolculuktan sonra, tekrar başladığımız yere, kanyon girişine döndük. Kıyafetlerimizi değiştirdikten sonra katılımcı arkadaşlarımızla tekrar buluşmak üzere sözleştik ve vedalaştık.

Yenipazar´da başta Yenipazar Harmankaya Kanyonu olmak üzere görecek pek çok güzellik var. İnsanları samimi ve misafirperver. Ancak nüfusu sürekli azalıyor. Özellikle ekolojik tarım ve turizm, gençlerin kendi topraklarına sahip çıkmasında çözüm olabilir. Başta Belediye Başkanı İlhan Özden Bey ve Yenipazar´ın Sesi Gazetesi sahibi Ergün Özmen Bey olmak üzere bunun için fedakârca çalışan pek çok kendini adamış insan var.

Biz ne yapabiliriz?... Biz BÜYÜK AYI olarak Yenipazar´a,  Süzmen göledine, Suuçtu Şelalesine gitmeye, Fikri amcalarda, Fadime Teyzeler´de kalmaya, ekolojik meyve ve sebzeler yemeye gideceğiz. Sizi de bekliyoruz.